Próba traw

06

Październik

9 miesięcy ago

Próba traw
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Gwint – analiza kart dla początkujących

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z Gwintem, powinieneś dowiedzieć się, jak zachowują się poszczególne karty, i o co chodzi w tych wszystkich oznaczeniach.
Grupy Kart

W gwincie rozróżniamy 3 grupy kart: złote, srebrne i brązowe. Ich kolor ma wpływ na mechanike gry i jest uwzględniany w budowie talii. Każda talia może mieć maksymalnie 4 złote oraz 6 srebrnych kart, ilość brązowych jest dowolna.

Brązowe karty są najbardziej pospolite i nie wyróżniają się niczym szczególnym. W talii można mieć max. 3 jednakowe brązowe karty. Działa na nie największa ilość efektów. Srebrne są unikalne, można mieć w talii maksymalnie jedną kopię danej karty. Działa na nie więcej efektów niż na karty brązowe, ale mniej niż na karty złote. Złote karty występują najrzadziej, tak jak srebrne są unikalne, i w talii można mieć tylko jedną kopię danej karty. Działa na nie najmniej efektów. Na przykładzie karty Pożoga
, można zobaczyć jak na złote karty działa większość efektów. Obramowanie kart służy nam do rozpoznania, do której grupy należy dana karta.

rodzaje kart gwint
Karty od lewej: brązowa, srebrna, złota

Rzadkość kart

Rozróżniamy 4 rodzaje kart ze względu na to jak często mogą nam wypaść z beczek i ile kosztuje karta, jezeli sami chcemy ją stworzyć. Należy pamiętać, że podczas rozgrywki, rzadkość karty jest nieistotna. Najczęściej występują karty brązowe, stworzenie ich kosztuje 30 fragmentów kart, natomiast za zniszczenie dostajemy 5. Karty rzadkie występują rzadziej, ich stworzenie wymaga 80 pyłu kart, a za zniszczenie dostajemy 10. Epickie są następne w kolejności, stworzenie karty kosztuje 200 pyłu kart, a za zniszczenie dostajemy 50. Najrzadsze są karty legendarne, których stworzenie kosztuje 800 pyłu, a za zniszczenie dostajemy 200. Rozpoznajemy je po kolorze diamentu, który znajduje się w prawym dolnym rogu karty.

gwint rzadkosc kart
od lewej: zwykła, rzadka, epicka, legendarna

Frakcje

Rozgrywka toczy się między 4 frakcjami: Skellige, Scoia’tael, Królestwa Północy oraz Potwory, a wkrótce ma dojść też potężne Cesarstwo Nilfgaardu. Podczas budowania talii, używać można kart danej frakcji oraz kart neutralnych. Grafika frakcji różnią się flagą, po lewej stronie karty oraz ikoną frakcji.

gwint frakcje
Od lewej: Królestwa Północy, Neutralne, Potwory, Scoia’tael, Skellige

Znaczenie ikon na kartach

Pęknięta czaszka – efekt działa dopiero po usunięciu tej jednostki z gry np. Regis

Klepsydra z liczbą w środku – za określoną w klepsydrze ilość tur coś wię wydarzy np. Wzmocniony Trebusz

Ogień – podczas gdy karta przebywa na stole, posiada ona jakiś efekt, gdy coś się wydarzy, na początku tury itp. np. Margarita Laux-Antille
lub Odrin

Czerwone oko na ikonie pozycji – oznacza to, że karta jest nielojalna, i zamiast zostać zagrana po naszej stronie stołu, zostanie zagrana po stronie przeciwnika np. Udalryk

Ikony pozycji mówią o miejscu, które karta zajmuje na stole

ikona bliskie starcieMiecz – Bliskie Starcie
daleki-zasieg-ikonaKusza – Daleki Zasięg
oblezenieKatapulta – Oblężenie
do-wyboru Pętla ze strzałek – Do wyboru jedna z 3 pozycji powyżej
Efekty nie powiązane z ikonami

Zasadzka – Karta położona jest na stół jest zasłonięta, nie wpływa ona na rozgrywkę, ale ujawnia się gdy zostanie spełniony jakiś warunek np. Schirru

Ulotny – po usunięciu lub użyciu karta całkowicie znika z gry i nie może zostać już więcej zagrana np. za pomocą wskrzeszenia

Pozostałe artykuły:

Tag:
admin Administrator